Kursun Tanımı
Sosyal medya uzmanlığı kursu bireylere veya işletmelere sosyal medya platformlarında etkili bir şekilde varlık göstermek ve başarılı bir şekilde pazarlama stratejileri oluşturmak için gerekli becerileri ve bilgileri öğretmeyi amaçlayan bir eğitim programıdır. Bu kurslar sosyal medya stratejileri platformlar arası yönetim içerik oluşturma etkileşim analizi reklam ve kampanya yönetimi gibi konulara odaklanır.
Sosyal medya uzmanlığı kursunun kapsadığı konular
Sosyal medya stratejileri: Sosyal medyanın işletmeler için önemi hedef kitle belirleme hedeflerin tanımlanması strateji geliştirme süreci ve planlama.
Sosyal medya platformları: Farklı sosyal medya platformlarının özellikleri kullanım alanları hedef kitleler ve etkileşim stratejileri.
İçerik oluşturma: Etkili içerik stratejileri görsel ve yazılı içerik oluşturma içerik takvimi oluşturma trendleri takip etme.
Topluluk yönetimi: Takipçi katılımını artırmak müşteri hizmetleri olumlu ilişkiler kurma kriz yönetimi.
Etkileşim analizi: Sosyal medya analitiği veri analizi ve raporlama etkileşimleri ölçme ve analiz etme.
Sosyal medya reklamları: Sosyal medya reklam stratejileri reklam oluşturma hedefleme bütçe yönetimi reklam performansının analizi.
Sosyal medya kampanyaları: Sosyal medya üzerindeki kampanya planlama ve yönetimi yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi.
Kurslar genellikle uzmanların yönetiminde gerçekleşir ve örnek olaylar pratik egzersizler ödevler ve projelerle desteklenir. Kurs sonunda katılımcılar sosyal medya stratejileri oluşturma içerik oluşturma ve yönetme reklam ve kampanya yönetimi gibi becerilere sahip olacak ve sosyal medya platformlarında etkili bir şekilde varlık gösterebileceklerdir.
Kursun Kazanımları
Özellikle satış ve pazarlama sektöründe günümüz koşullarında pazar payını arttırabilmek için internet ortamındaki reklamlar konusunda bilgi sahibi olmak ve pazarlama tekniklerini öğrenmek piyasa gücünü arttırmak ve müşteri bazlı taşınabilirliği arttırmayı sağlar.
-
Sosyal medya stratejileri geliştirme: Katılımcılar işletmelerin hedeflerine uygun olarak sosyal medya stratejileri oluşturma becerisi kazanır. Hedef kitleyi belirleme hedefleri tanımlama strateji oluşturma ve planlama konularında bilgi sahibi olurlar.
-
Sosyal medya platformlarında etkin varlık gösterme: Farklı sosyal medya platformlarının özelliklerini kullanım alanlarını ve en iyi uygulamalarını öğrenerek her platformda etkili bir şekilde varlık gösterme yetenekleri geliştirirler. Böylece işletmelerin hedef kitleleriyle etkileşim kurmasına yardımcı olurlar.
-
İçerik stratejisi oluşturma: İyi bir içerik stratejisi oluşturmak sosyal medya başarısının önemli bir parçasıdır. Katılımcılar hedef kitleye yönelik etkili içerikler oluşturma içerik takvimi oluşturma ve trendleri takip etme konusunda becerilerini geliştirirler.
-
Etkileşimi analiz etme: Sosyal medya analitiği ve veri analizi becerileri kazanarak katılımcılar etkileşimleri ölçme analiz etme ve raporlama yapma yeteneklerini geliştirirler. Bu sayede sosyal medya stratejilerini optimize etmek ve iyileştirmek için veriye dayalı kararlar alabilirler.
-
Reklam ve kampanya yönetimi: Sosyal medya reklamları ve kampanyaları yönetme becerileri kazanan katılımcılar reklam stratejileri oluşturma reklam oluşturma hedefleme bütçe yönetimi ve reklam performansını analiz etme konularında yetkinlik kazanır.
-
Müşteri ilişkileri ve topluluk yönetimi: Sosyal medya üzerinde etkili bir şekilde müşteri ilişkileri kurma ve toplulukları yönetme becerileri kazanan katılımcılar takipçi katılımını artırabilir müşteri hizmetleri sağlayabilir ve kriz durumlarında etkili bir şekilde müdahale edebilirler.
Bu kazanımlar sosyal medya uzmanlığı kursunu tamamlayan kişilerin işletmelerin sosyal medya stratejilerini geliştirmelerine ve etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olacak temel becerileri elde etmelerini sağlar.
Ölçme Değerlendirme
Her modül sonunda bilgi beceri yetkinliklerini ölçmek için test soruları ile ölçme değerlendirme yapılacaktır. Eğitim sonunda da 50 soruluk genel tarama testi online olarak uygulanacaktır.
Belgelendirme
E-devlet onaylı üniversite belge
İstihdam Alanları
Sosyal medya uzmanları genellikle aşağıdaki gibi çeşitli istihdam alanlarında çalışma fırsatı bulabilirler:
-
Kurumsal Şirketler: Büyük ölçekli kurumsal şirketler pazarlama departmanlarında veya özel sosyal medya ekiplerinde sosyal medya uzmanlarına ihtiyaç duyarlar. Sosyal medya stratejilerini oluşturmak içerik üretmek hesapları yönetmek ve etkileşimi artırmak gibi görevlerle ilgilenirler.
-
Dijital Pazarlama Ajansları: Dijital pazarlama ajansları çeşitli müşterilere sosyal medya yönetimi ve danışmanlık hizmetleri sunar. Sosyal medya uzmanları ajansların müşterileri için stratejiler oluşturabilir içerik üretebilir ve reklam kampanyalarını yönetebilir.
-
Medya ve Yayıncılık Şirketleri: Gazete dergi televizyon veya radyo gibi medya ve yayıncılık şirketleri sosyal medya platformlarında varlık göstermek içerikleri yaymak ve okuyucu/izleyici katılımını artırmak için sosyal medya uzmanlarına ihtiyaç duyarlar.
-
E-ticaret Şirketleri: Online perakende şirketleri sosyal medya platformlarını satışlarını artırmak ve markalarını tanıtmak için aktif bir şekilde kullanır. Sosyal medya uzmanları e-ticaret şirketlerinin sosyal medya hesaplarını yönetir reklam kampanyalarını oluşturur ve müşteri etkileşimini artırmaya çalışır.
-
Start-up Şirketleri: Yeni kurulan start-up şirketleri hedef kitlelerine ulaşmak ve markalarını oluşturmak için sosyal medyayı sıkça kullanırlar. Sosyal medya uzmanları bu şirketlere strateji danışmanlığı yapabilir içerik oluşturabilir ve büyümelerine yardımcı olabilir.
-
Kendi İşini Kurmak: Sosyal medya uzmanlığı becerilerine sahip olanlar kendi işlerini kurarak serbest çalışabilirler. Müşterilere sosyal medya yönetimi reklam kampanyaları ve danışmanlık hizmetleri sunabilirler.
Bu sadece sosyal medya uzmanlarının çalışabilecekleri bazı temel istihdam alanlarıdır. İşletmelerin sosyal medyayı daha etkili kullanma ihtiyacının artmasıyla birlikte sosyal medya uzmanlarının istihdam olanakları da genişlemektedir. Ayrıca sosyal medya uzmanları sektörel veya coğrafi alana bağlı olarak özel sektörde veya kamu sektöründe de farklı iş imkânlarına sahip olabilirler.